تبلیغات
انجمن خلبانان ایران - سوقوط 737
دوشنبه 27 آبان 1392

سوقوط 737

   نوشته شده توسط: میلاد اقبال    نوع مطلب :اخبار هوانوردی ،

چرا یک فروند بوئینگ 737 بعد از ظهر امروز به هنگام فرود در فرودگاه قازان روسیه منفجر شد:


در خبر قبلی داشتیم که این هواپیما در فرودگاه قازان روسیه به هنگام فرود محکم به باند برخورد و منفجر شده است.
خبرگزاری های داخلی روسیه اعلام کردند این هواپیما پیش از آن که سقوط کند، سه مرتبه تلاش کرده بود فرود آید.

نظر شخصی بنده:

احتمالا به دلیل شرایط دید کم و یا نقص فنی در هواپیما، فرود هواپیما با مشکل مواجه شده و خلبان هواپیما رو در وضعیت بدی قرار داده و شاید حتی با وجود مخالفت برج فرودگاه قازان، خلبان با اختیار خودش اقدام به سه بار لندینگ به فرودگاه کرده و بار سوم هم ناموفق بوده و خلبان نتونسته در اون لحظه (go around) کنه و با سرعت به باند برخورد کرده و منفجر شده. در واقع شاید سماجت بیش از اندازه خلبان برای فرود آوردن خلبان اون رو در محاسبه سرعت فرود و یا ارتفاع فرود دچار اشتباه کرده و با سرعت عمودی زیاد اقدام به تماس چرخ ها به باند فرودگاه شده و این سانحه رو رقم زده. و البته اگر این سه بار فرود نا موفق به دلیل نقص فنی در سیستم ناوبری و یا .... بوده باشه، سقوط غیر قابل اجتناب بوده و تقصیری متوجه خلبان نیست. البته اینها حدس هایی ذهنی و به دور از دلایل و مدارک مستند هست و برای رسیدن به علت نهایی این سانحه باید تا بازرسی کامل تیم کارشناسی صبر کرد.

26 آبان 92
چرا یک فروند بوئینگ 737 بعد از ظهر امروز به هنگام فرود در فرودگاه قازان روسیه منفجر شد:


در خبر قبلی داشتیم که این هواپیما در فرودگاه قازان روسیه به هنگام فرود محکم به باند برخورد و منفجر شده است.
خبرگزاری های داخلی روسیه اعلام کردند این هواپیما پیش از آن که سقوط کند، سه مرتبه تلاش کرده بود فرود آید.

نظر شخصی بنده:

احتمالا به دلیل شرایط دید کم و یا نقص فنی در هواپیما، فرود هواپیما با مشکل مواجه شده و خلبان هواپیما رو در وضعیت بدی قرار داده و شاید حتی با وجود مخالفت برج فرودگاه قازان، خلبان با اختیار خودش اقدام به سه بار لندینگ به فرودگاه کرده و بار سوم هم ناموفق بوده و خلبان نتونسته در اون لحظه (go around) کنه و با سرعت به باند برخورد کرده و منفجر شده.  در واقع شاید سماجت بیش از اندازه خلبان برای فرود آوردن خلبان اون رو در محاسبه سرعت فرود و یا ارتفاع فرود دچار اشتباه کرده و با سرعت عمودی زیاد اقدام به تماس چرخ ها به باند فرودگاه شده و این سانحه رو رقم زده. و البته اگر این سه بار فرود نا موفق به دلیل نقص فنی در سیستم ناوبری و یا .... بوده باشه، سقوط غیر قابل اجتناب بوده و تقصیری متوجه خلبان نیست.  البته اینها حدس هایی ذهنی و به دور از دلایل و مدارک مستند هست و برای رسیدن به علت نهایی این سانحه باید تا بازرسی کامل تیم کارشناسی صبر کرد.

ارادتمند شما میلاد باستانی
26 آبان 92


manicure
شنبه 19 فروردین 1396 10:35 ب.ظ
I was recommended this blog by my cousin. I
am not sure whether this post is written by him as no
one else know such detailed about my trouble. You are incredible!
Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر